Friday 16 November 2012

Intai-intai Konsep Perkahwinan :)

Assalamualaikum u ols..bila dah cuti lama ape pun x tau nak buat . So untuk isi masa lapang yang ada ni, aku rajin2 kan diri on9 and search about wedding!!! haha.. bukan apa, just as preparation. Kata orang kawin hanya sekali seumur hidup eh yeke??. So mesti la aku nak buat yang terbaik untuk majlis aku and mr lovely man aku tu. Actually sehingga entry ni ditulis aku masih lagi digelar DIRISIK sbb Mr Perisik aku baru je merisik :p x jadi tunang orang lagi. Tapi bab tunang aku x pening kepala sebab baju and pelamin mini dah beres cuma tinggal barang hantaran saja n nak tetapkan tarikh.  InsyaAllah  bulan Februari tahun depan bergelarlah aku tunang orang..haha cuma tarikh je elek lagi.Maklum la..nak match kan jadual student dengan abg polis ni payah cikit. Nanti ada masa and bila dah start buzy buat preparation aku akan update ..Okeh tolak tepi bab tunang.



Sebenarnya aku pun x tau nak buat tema apa. Pikir punya pikir ada dua tema yang aku sukerr sangat2.. 1st tema diraja & klasik and the second one is fairytale gitu.. Tapi still nk nampak ala2 diraja. Ha kau kelass gitu.. Okeh moh kite tengok sedikit picture-picture yang mendapat my attention from mr google:




1st time tengok terus jatuh hati :)



gaya bak puteri. owsem kan?


rasa bak puteri melayu :) siyes nk mcm ni for my wed :p


nampak mewah waktu malam 


konsep dorg cantik sangat kan?

tersangatlah cantik.. thumbs up for Mahligai Creative


Walau macam manapun semuanya kena tengok budget jugak.jgn sebab nak kawin berhabis duit plak. Lepas kawin pun nak pakai duit lagi. Pendapat aku, maybe kita xkan dapat 100% macam yang kita nak tapi kita boleh cuba buat dengan sedikit idea creative and tenaga untuk buat majlis kahwin kita tu cantik, and disukai ramai..ewah mcm tagline iklan plak..hehe. My mum selalu cakap dalam melaksanakan sesuatu event especially perkahwinan yang buat majlis tu best adalah susun atur majlis itu sendiri.So kepada bakal bakal pengantin make sure atur cara majlis anda tepat okeh!! (hamboi3x mcm pakar motivasi pulak!!). Ada orang suka buat kat dewan and x kurang juga buat kat rumah. Untuk majlis kawin aku nanti akan dibuat kat rumah. Kebetulan rumah aku depan padang so banyak space. Mcm kakak aku kawin dulu pun buat pelamin luar rumah sampaikan adik lelaki aku kena jadi guard.haha tido kat pelamin takot pelamin kena curi.hehe.  Everyone have their own wedding dream and masing-masing ada citarasa sendiri. so i hope u guys can get idea lepas tengok entry aku yang ni untuk wedding korang..soon aku akan upload pasal diy kad kahwin and birthday card..tunggu.... :) Assalamualaikum.... 

No comments:

Post a Comment