Tuesday 27 November 2012

DIY birthday card for him


Assalamualaikum w.b.t :) Ok kali ni post pasal birthday card plak. Actually 12.11.2012 adalah tarikh birthday Mr Perisik aku yg sepet tu.hehe. So untuk buat kelainan cikit memandangkan kami ni bercinta jarak jauh so aku pun buat la kad bufday sendiri. Tak la secantik kad ready made kat kedai2 tu tp not bad la..hahahaha puji diri sendiri u ols. Hope dye suke. Kalo x sukepun aku paksa jugak suh dye suke..Sadis kan? haha. Untuk buat kad bufday ni bahan yg aku guna:

-kad manila
-kertas warna
-pen
-highlight yg berwarna warni
-butang
- gambar2 yang comel drpada majalah. (kitar semula) :p
-gam
-riben
-liquid paper

Untuk cara-cara buat kad ni first sekali aku banyak gunakan khidmat pak cik google. From there aku dpt inspirasi nak buat kad yg macam mana. So terhasil la kad ni :)


muka depan my d.i.y card

isi dalam nye..nasib baik x jelas tulisan buruk aku..haha
hey..got our picture ma.. :)

ni untuk belakang plak. thx dara.com sbb banyak pic comel.
rembat dari situ je la :)


disebabkan dia suka aku pakai purple so aku buat sampul kaler purple bagi dye :)
ok masukkan kad dlm sampul..wuuhuu

then aku ikat dengan riben pink and tulis nama dye
"To Mr Perisik Mohd Ashairy Ahmad, 26 years old"

tadaaa... dah pun siap.. dua hari jugak la aku buat kad ni..bersepah bilik jangan citer la..dengan kucen2 aku yg comel dok kaco..sabaq ja la..haha.. hadiah untuk bufday dye kali ni aku bagi kemeja lengan panjang kaler hijau. dah siap bungkus. Ingatkan dapatla jumpa dye kat KL but dye dlm training, so x dapat jumpa. Its ok. Aku paham (konon tabah la ..weekkk :p). This card dah diposkan pakai pos laju hari ni beserta surat-surat urusan ptptn dye yg aku ambik dari rumah bakal mak mentua yg comel :)

sekian saje la ye..nak pack barang..boringnye!!! nak balik Merbok dah.. bye2 :)

No comments:

Post a Comment