Saturday 23 February 2013

My E-day

Asalamualaikum semua.

10 Februari 2013. Itulah tarikh penting dalam hidup aku. On that day aku bergelar tunangan orang. OMG macam tak sangka sangat.haha. The best part is his mum cakap " Dah booking ni. Jangan lari pulak", lepas sarung cincin ke tangan aku. hehe. Tak larinye cik Qila ni. InsyaAllah ada jodoh aku dengan dia kami akan mendirikan masjid tahun depan. Doakan yang terbaik ye. Overall majlis berjalan dengan lancar. Alhamdulilah syukur sangat walaupun pada pukul 1am mlm sebelum tu kami dapat berita arwah atok dikampung meninggal. Masa tu aku tengah wat hantaran. Semua orang terkedu. But then abah cakap teruskan jugak majlis sbb semuanya dah dijemput and dah ditempah. Kalau abah balik dengan mak mcm tak kena pulak sebab anak bertunang parents tak ada. At the same time raya cina jalan jem. So dah sembang2 dengan pakcik2 aku kat kampung dorang cakap memang tak dapat nak tunggu sebab nak kebumi kan jenazah pagi. Abah ingat nak balik lepas majlis. Masa tarikh yang sama dua lagi sepupu aku belah abah bertunang so memang kami tiga keluarga kelam kabut la jugak. Mak and abah sempat jumpa arwah masa bulan satu. Arwah atok meninggal dalam usia 103 tahun. Semoga arwah atok ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Amin.

Back to the topic hantaran daripada pihak lelaki  kaler PURPLE. hehe. Pihak dia bawa 9 hantaran dan pihak aku balas 25 hantaran. Actually 26 tapi sbb orang cakap tak baik genap so kurang kan satu. Memang banyak sampai ke pintu dok bersusun. Alhamdulilah rezeki daripada Allah. Mak cik aku banyak sponsor. Terima kasih aku ucapkan pada mak, abah, along, abang long, suri, ika, afie, isha, maksu sekeluarga, mak lela and pak cik shahrul yang banyak menyumbang, mak mah and famili, akak, kak long and famili daripada kuala and kepada semua yang trlibat. Angah xtaw nak balas budi kalian macam mana. Terima kasih sangat-sangat. Tak lupa jugak Mr Photographer aku ,Din a.k.a bakal adik ipar. tengs ya. Nice photo. :) and zul yang comel :) Tema famili aku -----BIRU HITAM :)

Tak pernah terfikir pun one day cikgu yang pernah mengajar kat sekolah rendah aku dulu akan jadi wakil meminang bagi pihak dia. Siap berpantun-pantun.hehe. Terima kasih cikgu Pauzi :)

So let see the pictures::tak banyak aku upload.hehe.tengok jla yang ni ye :)












No comments:

Post a Comment